5 zalet usuwania wgnieceń bez lakierowania

Usuwanie wgniecenia metodą glue pullerChwila nieuwagi i mamy problem - wgniecenie karoserii, które trzeba usunąć. Możemy w tym celu skorzystać z tradycyjnej metody, czyli udać się do lakiernika, który wyklepie zagniecenie, użyje szpachli oraz pomaluje uszkodzoną karoserię odpowiednio dobranym lakierem. Jest jednak prostszy sposób, który warto znać – naprawa wgnieceń bez lakierowania, czyli Paintless Dent Repair (PDR).

 

Na czym polega usuwanie wgnieceń bez lakierowania?

Metoda Paintless Dent Repair to sposób, który sprawdza się w przypadku wielu wgnieceń powstałych na skutek stłuczek lub np. gradobicia. Istnieje kilka sposobów usuwania wgnieceń bez lakierowania. Jednym z nich jest tzw. metoda drutowa, która uwzględnia wypychanie wgniecenia od wewnątrz. Stosowana jest w przypadku m.in. wgnieceń na masce samochodu, klapie bagażnika lub na dachu. Drugim sposobem usuwania wgnieceń bez lakierowania jest metoda „glue puller”, która polega na przytwierdzeniu do karoserii samochodu za pomocą specjalistycznego kleju grzybka i odciągnięciu wgniecenia z pomocą młotka bezwładnościowego. Skuteczne usuwanie wgnieceń bez lakierowania nie niszczy lakieru oraz jest aprobowane przez ubezpieczycieli pojazdów.

 

Jakie zalety ma usuwania wgnieceń bez lakierowania?

1. Krótki czas trwania „zabiegu”
Metody usuwania wgnieceń bez lakierowania nie wymagają pozostawienia auta na kilka dni w warsztacie. Jeżeli będziemy mieli szczęście, to pozbędziemy się wgniecenia w zaledwie kilka godzin (w zależności od tego, czy fachowiec będzie dysponował wolnym czasem i wykona zlecenie „od ręki”).

2. Niższa cena naprawy
Koszty tradycyjnej naprawy wgnieceń w karoserii mogą być liczone w tysiącach złotych. W przypadku bezinwazyjnego usuwania skutków stłuczek koszty są kilka razy niższe, co ma związek z brakiem konieczności szpachlowania i lakierowania uszkodzonej karoserii.

3. Brak nieprzyjemnych niespodzianek
Lakierowanie samochodu wiąże się z pewnym ryzykiem. Nie zawsze uda się dobrać idealny odcień lakieru, zwłaszcza w przypadku starszych pojazdów. W przypadku usuwania wgnieceń metodą PDR problem ten nie istnieje, bo lakier pozostaje w nienaruszonym stanie.

4. Brak problemów podczas sprzedaży samochodu
Wartość samochodów, które zostały poddane lakierowaniu z powodu uszkodzeń karoserii, ulega obniżeniu. Coraz więcej świadomych kupujących korzysta z mierników lakieru, które wskazują miejsca naprawy uszkodzeń. Metoda PDR pozwala sprzedać samochód po cenie rynkowej.

5. Brak „skutków ubocznych” ingerencji w oryginalną powłokę lakierniczą

Naprawy lakiernicze mogą powodować wiele problemów. Ich wysoki koszt sprawia, że często korzystamy z pomocy domorosłych fachowców. Jest to spore zagrożenie, gdyż może się okazać, że nieprawidłowa ingerencja w strukturę karoserii stanie się początkiem poważnych problemów.