Na czym polega naprawa wgnieceń metodą PDR?

Posiadacze samochodu wiedzą, że nie ma chyba nic gorszego niż odnalezienie wgniecenia, którego wcześniej nie było. Wgłębienie jest nie tylko nieprzyjemne z punktu widzenia estetyki, ale może również obniżyć wartość pojazdu przy jego sprzedaży. Co gorsza, niektóre metody usuwania wgnieceń mogą powodować zadrapania i naruszenie lakieru. Na szczęście istnieją również bezpieczne opcje usuwania wgnieceń. Jedną z nich jest metoda PDR, która istnieje już od 60 lat – uznaje się, że pierwszą udaną demonstrację usuwania wgniecenia przeprowadził pracownik Mercedes-Benz podczas Detroit Auto Show w Stanach Zjednoczonych w 1960 roku – i stała się powszechnie stosowanym i uznanym sposobem naprawy uszkodzeń karoserii.

Zalety technik PDR przewyższają wszystkie możliwości, koszty oraz czynniki, które mają wpływ na naprawę z wykorzystaniem tradycyjnych środków, szczególnie w przypadku szkód spowodowanych np. warunkami pogodowymi, nieostrożnym parkowaniem lub uszkodzeniami wywołanymi aktami wandalizmu.

Usuwanie wgnieceń metodą PDR

Metoda PDR (z angielskiego Paintless Dent Repair lub Paintless Dent Removal), to technika naprawy karoserii stosowana w celu wyeliminowania wgnieceń i innych wad deformacyjnych nadwozia pojazdu przy zachowaniu oryginalnego lakieru. Istotą tej technologii jest wypychanie karoserii poprzez wykonywanie ruchów masujących za pomocą specjalnych narzędzi, np. prętów o różnych konfiguracjach, kątach i specjalnych końcówkach. Zabieg jest wykonywany od wewnętrznej strony podszycia nadwozia, zwykle przez otwory technologiczne, co sprawia, że w niektórych przypadkach wymagany jest częściowy demontaż tapicerki samochodowej. Czasami jednak możliwe jest wyciąganie wgnieceń z zewnętrznej strony panelu – wówczas używa się kleju i specjalnie zaprojektowanych do tego zakładek.

Zalety metody PDR

Ze wszystkich dostępnych rodzajów napraw nadwozia, PDR wymaga najmniej pracy. Wykwalifikowany technik z warsztatu samochodowego musi jedynie użyć specjalistycznego narzędzia, aby wypchnąć wgniecenie z wnętrza nadwozia pojazdu – mniej pracy oznacza mniej kłopotów z naprawą auta. W zależności od liczby i wielkości wgnieceń samochód może zostać naprawiony w ciągu kilkunastu minut do kilku godzin. Tradycyjne naprawy wgnieceń mogą doprowadzić do pogorszenia się stanu lakieru, odbarwień, a nawet ponownego pojawienia się ubytków, jeśli materiał wypełniający zostanie wyparty. PDR eliminuje te obawy. Biorąc pod uwagę skrócony czas naprawy oraz brak materiałów potrzebnych do jej wykonania, cena jest mniejsza niż porównywalne koszty wykonania tradycyjnej naprawy. Warto jednak pamiętać, aby nie doszło do uszkodzenia lakieru lub załamań blachy, bo te jednoznacznie wykluczają zastosowanie metody PDR.

W celu zapewnienia maksymalnej wygody użytkowników przy korzystaniu z witryny ta strona stosuje pliki cookies.
Kliknij 'Zgadzam się', aby ta informacja nie wyświetlała się więcej.